Hotele trzygwiazdkowe

Decydując się na pobyt w hotelu, goście oczekują konkretnych standardów. Jedni chcą spędzać noce w luksusowo wyposażonym ośrodku, którego serwis będzie dla nich dostępny przez całą dobę, a innym nie zależy na zbytnim przepychu i liczą na wygodny pokój. W przypadku tych drugich dobrym wyborem będzie skorzystanie z hotelu trzygwiazdkowego.

Hotele trzygwiazdkowe są obiektami o podwyższonym standardzie. Co prawda nie przypominają bogato wyposażonych ośrodków z najwyższą oceną, ale są dostosowane do większych wymagań gości, dlatego mają do zaoferowania komfortowe warunki mieszkaniowe oraz profesjonalną obsługę. Aby zatem móc reklamować się jako hotel ***, ośrodek musi spełniać pewne kryteria, które są uregulowane prawnie.

Zewnętrzne elementy wyposażenia

Hotele, które otrzymały trzy gwiazdki, posiadają bezpośrednie wejście do holu recepcyjnego, nad którym musi znajdować się wiata osłaniająca je oraz znajdujący się przy nim podjazd przed słońcem i deszczem. Nawierzchnia dojazdowa jest utwardzona i oświetlona. Bardzo ważną funkcję pełni także strzeżony parking, na jakim znajdują się również wydzielone miejsca dla niepełnosprawnych. Mieści się na nim także stanowisko dla autokarów. Dodatkowo w odległości około 100 m od głównego wejścia mieści się postój TAXI.

Standard pokoi

Minimalna powierzchnia pomieszczenia jednoosobowego w hotelach trzygwiazdkowych wynosi 10m2, a w przypadku pokoi 2- oraz 3- osobowych ich metraż wzrasta. Standardem dla hoteli *** jest już system otwierania drzwi za pomocą karty. Każdy pokój jest wyposażony w łóżko, głęboką szafę, szafkę nocną, biurko lub stół z krzesłami, a także lustro. Bardzo często w pokojach tego typu występuje także płatna telewizja. Obowiązkowe są zaś elementy dekoracyjne takie jak dywanik czy firanki.

Pokoje posiadają osobne, ładnie urządzone łazienki. Oprócz podstawowych urządzeń takich jak kabina prysznicowa, łazienka musi posiadać gniazdko elektryczne, lustro z oświetleniem oraz różnego rodzaju dodatki takie jak dozownik do mydła. Pojawiają się w niej także wcześniej przygotowane hotelowe zestawy kosmetyków.

Obsługa hotelowa

Standardem dla hoteli trzygwiazdkowych jest codzienna wymiana pościeli oraz ręczników. Obsługa hotelowa jest także zobowiązana do regularnego sprzątania pokoi. Dodatkowo personel zajmuje się praniem, prasowaniem i czyszczeniem bielizny, jeśli goście wyrażą taką potrzebę.

Room Service, czyli system podawania posiłków na życzenie gości do pokoju, w ośrodkach trzygwiazdkowych jest dostępny przez cały dzień do godziny 22:00.

W recepcji znajduje się także telefon, z którego mogą korzystać goście.

Dodatkowe usługi

Według wytycznych zaleca się, aby w miarę możliwości każdy pokój miał osobną klimatyzację. Obowiązkowa jest jednak tylko odpowiednia wentylacja, a klimatyzatory mogą pojawić się tylko w części ogólnodostępnej.

Hotele trzygwiazdkowe zapewniają przechowalnię bagażu, a także różnego typu usługi gastronomiczne takie jak dobrej klasy restauracja, kawiarnia oraz bar alkoholowy. Na ich terenie muszą znajdować się także sale wielofunkcyjne, w tym dwie sale konferencyjne mieszczące co najmniej kilkadziesiąt osób.

Bardzo często w ośrodkach tego typu goście mogą korzystać z dobrze wyposażonej siłowni, wypożyczalni sprzętu rekreacyjnego, a także zespołu odnowy biologicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *