Hotele i obsługa

Przyjeżdżając do hotelu, każdy z nas chce poczuć się komfortowo i miło. Dlatego ważne jest, aby kadra hotelowa odpowiednio zadbała o klienta, gdyż to stanowi wizytówkę ich miejsca i zachęca do kolejnych odwiedzin.

Obsługa hotelowa

Obsługę hotelową stanowią wszyscy pracownicy hotelu, którzy dbają o dobro klienta; pokojówka, boy hotelowy, recepcjonistka. Luksusowe hotele bardzo często oferują pomoc boy’a hotelowego, który transportuje bagaże gości oraz wskazuje im drogę do pokoju. Może on także wskazać, gdzie znajdują się włączniki świateł, jak posługiwać się sprzętami w pokoju, gdzie znaleźć WC.

W zasadzie w każdym hotelu w skład obsługi wchodzą także pokojówki. Mają one za zadanie utrzymanie czystości w pomieszczeniach wchodzących w skład hotelu. Ponadto, zazwyczaj zajmują się one także zmianą pościeli, wymianą ręczników, wyniesieniem śmieci. Częstotliwość tych działań zależy także od gości; mogą oni poprosić pokojówkę, jak często chcą np. mieć zmieniony ręcznik.

Kolejną ważną osobą, jaką reprezentuje obsługa hotelu, jest recepcjonista. To pierwsza osoba, którą spotykamy po wejściu do budynku. Jego obowiązkiem jest zameldowanie gości, udzielanie mu niezbędnych informacji, dbanie o kulturę osobistą i komunikatywność z klientem.

Kucharze, pracownicy techniczny – czy wchodzą w skład obsługi?

Odpowiedź brzmi: tak. Dzięki kucharzowi goście mogą spożywać wartościowe posiłki.Bardzo często luksusowe hotele są zaopatrzone nawet w kilka restauracji, więc obecność kucharzy jest tutaj niezbędna.

Obsługa hotelowa to także pracownicy techniczni, zwani inaczej konserwatorami. Jego zadaniami są; naprawy sprzętów, drobne remonty, naprawy instalacji różnego rodzaju, klimatyzacji itp. Jego obecność jest także bardzo pożądana w przypadku jakiejkolwiek awarii sprzętu.

Zakres pomocy

Kadra hotelowa dba o komfort gości, pomaga w przypadku nieporozumień i wyjaśnia wszystkie niejasności. Pomaga zaaklimatyzować się w hotelu, wskazuje rozkład pomieszczeń i dba o czystość. Osoby niepełnosprawne także mogą liczyć na pomoc obsługi; ich zadaniem jest, aby gość czuł się w hotelu bardzo dobrze. Wniesienie bagażu, zameldowanie gości, zaprowadzenie do pokoju – te z pozoru błahe sprawy są bardzo ważnym elementem pracy obsługi hotelowej.